Povremeni programi

Povremeni programiPovremeni programi

Likovne radionice Vivoda za djecu mlade i odrasle
- pročitajte više o povremenim programima naše galerije

Svladavanje grafičkih tehnika
Radionica glagoljaške kaligrafije
Waldrofska likovna radionica
Radionice keramike

Svladavanje grafičkih tehnika

Svladavanje grafičkih tehnika

Grafika je posebna umjetnička tehnika, nastaje crtežom koji se urezuje u neku ploču – matrica, namazom boje i tiska na papir.

Svladavanje osnova različitih grafičkih tehnika i tehnologija znači zaviriti u jedan poseban svijet likovnog izričaja sa neograničenom mogućnošću istraživanja i napredovanja.

Radionica glagoljaške kaligrafije

Radionica glagoljaške kaligrafije, Tehnika lijepog pisanja

Ovom radionicom glagoljaške kaligrafije ući ćemo nakratko u arhaični i mistični svijet hrvatskog srednjovjekovlja. Glagoljica dolazi od riječi glagoljati što na staroslavenskom jeziku znači pisati tj. grafički govoriti. Svrha radionice je približiti taj svijet hrvatske glagoljaške kulture i baštine kroz samo pisanje glagoljice.

U kratkom uvodnom predavanju pokazat ćemo sve oblikovne faze koje je samo pismo prolazilo od 9 st. do danas, a zadržat ćemo se na hrvatskom uglatom obliku iz 14/15.st.

Hrvatska obiluje glagoljaškom baštinom, a dio od toga ćemo pokazivati, predočavati pa i spomenuti: Baščansku ploču, Ročki abecedarij, Hrvojev misal, Misal po zakonu rimskoga dvora, Glagoljašku početnicu iz 1527 g. itd.

Glavni naglasak radionice biti će na kaligrafiji. Kaligrafija je tehnika lijepoga pisanja rukom uz pomoć pera i tinte, ona daje svečanost pisanom tekstu i ugodna je oku. Na radionici ćemo učiti tehniku pisanja hrvatske uglate glagoljice iz 14/15 st. kojom su se u to doba pisali kodeksi kao što su Hrvojev misal, Misal kneza Novaka itd.

Radionicu ćemo završiti izradom vlastitih slika i pisanjem tekstova.

Waldrofska likovna radionica

Waldrofska likovna radionica

Ovom radionicom približit ćemo boju mlađem uzrastu, pokazati kako mješanjem iz tri primarne boje žute, crvene i plave nastaju sekundarne. Sve to na direktan, kreativan i praktičan način odmah u procesu slikanja.

Waldrofska likovna radionicaObratit ćemo pažnju na učenje razlike između toplih i hladnih boja, potičemo na razvoj osjećanja boja.

Potrudit ćemo se i naučiti kako kroz boju prepoznati razlike između određenih godišnjih doba, prepoznati njihove glavne karakteristike. Kroz ovaj način slikanja, jača se sposobnost percepcije vanjskog svijeta i razvija emocijonalni kapacitet.

Razmišljati ćemo, raspravljati i pokušati dokazati koja su raspoloženja i oblici svojstveni pojedinoj boji, u kojim se oblicima i gdje se te boje najčešće nalaze u prirodi.

Tako ćemo kroz slikanje upoznati prirodu: Polazeći od malene sjemenke, kroz stabljike i listove do cvijeta i ploda.

Služimo se slikarskom tehnikom akvarel, koja je najpogodnija za ovu metodu, a kao materijal najbliža dijetetu.

Keramičke radionice

Keramičke radionice

Na radionici keramike svladavaju se osnove o svojstvima i vrstama gline, tehnici modeliranja, dekoriranja, kao i različite aplikacije.

Uz svladavanje osnova o nužnim alatima, keramičkoj peći, načinu slaganja i paljenja, polaznici ove radionice ostvariti će preduvjete za kreativan rad u glini. Prvi uspjeli umjetnički keramički uradci prava su radost i poticaj za nastavak rada u ovoj radionici.

ABCda boja po waldrofskoj pedagogiji

ABCda boja po waldrofskoj pedagogiji

Trajanje likovne radionice:  od 10. svibnja do 14.svibnja

VODITELJ:
Ana Rebić, diplomirala u Švicarskoj na Slikarskoj školi pri Geteanumu po Waldorfskoj pedagogiji.

CILJ:
Ovom radionicom približit ćemo boju mlađem uzrastu, pokazati kako mješanjem iz tri primarne boje žute, crvene i plave nastaju sekundarne. Sve to na direktan, kreativan i praktičan način odmah u procesu slikanja.
ABCda boja po waldrofskoj pedagogijiObratit ćemo pažnju na učenje razlike između toplih i hladnih boja, potičemo na razvoj osjećanja boja. Potrudit ćemo se i naučiti kako kroz boju prepoznati razlike između određenih godišnjih doba, prepoznati njihove glavne karakteristike. Kroz ovaj način slikanja, jača se sposobnost percepcije vanjskog svijeta i razvija emocijonalni kapacitet.

NAČIN I METODA RADA:
Razmišljati ćemo i diskutirati te pokušati dokazati koja su raspoloženja i oblici svojstveni pojedinoj boji, u kojim se oblicima i gdje se te boje najčešće nalaze u priodi.
Tako ćemo kroz slikanje upoznati prirodu: Polazeći od malene sjemenke, kroz stabljike i listove do cvijeta i ploda.

LIKOVNA TEHNKA:
Koristimo se slikarskom tehnikom, akvarel koja je najpogodnija za ovu metodu, a kao materijal najbliža dijetetu.

Waldorfska pedagogija

Rudolf Steiner, osnivač waldorfske pedagogije

Waldorfska pedagogija je sustav obrazovanja i odgoja temeljen na antropozofskim načelima. Nastavni plan i program odvija se po uputama Rudolfa Steinera.

Ova pedagogija zauzima posve drugačije stajalište od klasične pedagogije, čije se metode primjenjuju u državnim vrtićima i školama. Glavni cilj ove pedagoške metode je težnja za usklađivanjem djetetovog „duhovnog i zemaljskog dijela“, kroz mnogo veću slobodu u odgoju. Njemu se pristupa kao pojedincu čiji se razum, emocije, i htijenje nastoje oplemeniti i razviti kao cjelovito biće.

Izvođenjem specifičnih slikarskih i kiparskih vježbi razvija se kreativnost, čime se pokušava uspostaviti cjelovit razvoj osobe kao duševno duhovnog bića. Izvorne antropozofske vježbe imaju za cilj i poticanje zdravlja u ljudskom organizmu. Po znanstvenom ispitivanju, antropozofski obrazovana djeca obolijevaju 20% manje od alergija, od učenika ostalih obrazovnih ustanova.